Školkohrátky 7








- Učíme se básničku
- Zpívánky


- pracovní listy



- omalovánky




- Hýbánky
- Logopedické hrátky : tento týden se zaměříme na rozpoznávání další hlásky ve slově
- Zdroj: zadejte si Logopedie na doma č.9 - Rozpoznávání první hlásky ve slově

- A nakonec pohádka
O zvědavé lahvi
V malém obchodě byla jedna obyčejná plastová láhev s mlékem. Už nějakou dobu se těšila, jak si ji někdo koupí a vypije ji. Byla totiž zvědavá, co bude dál, až z ní mléko zmizí. Jednou přistoupila k regálu mladá maminka s copatou holčičkou a koupily ji. Druhý den ráno si celá rodina sedla ke stolu a ma - minka udělala z mléka kakao. Prázdná plastová láhev s napětím čekala, co ji čeká. Nestalo se však nic, co by ji potěšilo. Skončila v koši mezi slup - kami brambor a střepy z rozbitého talíře. Střepy láhev moc pí - chaly a slupky z brambor se smály a poštuchovaly ji: „Tak ahoj, vítej mezi námi, jak se těšíš na skládku?“ Ale ona o skládce ještě nikdy neslyšela, a když se dozvěděla, že je to jen velká hromada odpadků a špíny, chtělo se jí brečet. „Ale to nechci! Myslela jsem si, že můžu být ještě na něco užitečná, ale asi jsem se spletla,“ vzlykala. Když večer tatínek vynášel koš do popelnice, sebrala nešťastná láhev všechny síly a vyskočila ven. Jenže tatínek si toho ani nevši - ml, protože spěchal na hokej. Venku bylo ošklivo, pršelo a foukal vítr, který odnesl naši láhev přímo k popelnici, kde měla skončit. Snažila se vstát a jít někam, kde by byla užitečná, ale neměla sílu.
„To je můj konec,“ zavzlykala a nakonec usnula. Ráno ji vzbudil veliký rámus. Bylo to popelářské auto. Muž, který k němu popelnici koulel, se sehnul a chtěl láhev do popelnice také hodit. „Kdepak pane, to se nedělá,“ vykřikl malý kluk, co šel právě kolem. „ Na plasty jsou přece žluté kontejnery, to byste měl vědět,“ řekl, vzal ji a hodil do nedalekého žlutého kontejneru. Teď se láhev ocitla mezi ostatními plastovými odpadky a potkala tu i pár známých z obchodu. „Jenže co se s námi bude dít dál?“ zeptala se váhavě. „Teď nás odvezou do továrny a zpracují nás na další použití. Bude z nás měkká náplň do bund, aby bylo dětem v zimě venku teploučko. Také třeba chundelatá zvířátka, se kterými se mazlí všechny holčičky i kluci, když je jim smutno.“ „Vážně? Přesně takhle jsem si to představovala,“ usmála se a byla spokojená. Konečně totiž zjistila, co se stane, až z ní mléko zmizí a také, jak může být užitečná
Desatero Proč třídit odpad:
1. Zkrášlit naše okolí
2. Chránit naši přírodu, která je i domovem pro volně žijící zvěř
3. Šetřit přírodu a její obnovitelné zdroje (stromy, vodu, energii)
4. Nenapomáhat rozšiřování hromadných skládek a uložišť netříděného odpadu
5. Aktivně třídit odpad doma i ve školce
6. Umět správně argumentovat, proč je třídění správné
7. Jít příkladem ve třídění odpadu
8. Ve skupinách sbírat volně pohozený odpad v areálu školy (1x měsíčně)
9. Aktivně se zapojovat do školou vyhlašovaných projektů v souvislosti se sběrem recyklovatelného odpadu (př. papír, plastová víčka)
10. Být všímavý
Výzva týdne: Ukliď přírodu.Připrav si gumové rukavice, pytel na odpadky a vydej se na procházku do přírody. Rozhlédni se, kolik je na zemi odpadků, které tam nepatří. Ulehči přírodě a posbírej je do pytle.