digitalizace
DIGITÁLNÍ KOMPETENCE
Projekt šablony: digitální kompetence v MŠ
V rámci šablon byla získána finanční dotace, jejíž účelem bylo pořízení digitálních učebních pomůcek využitelných pro rozvoj informatického myšlení dětí a jejich digitálních kompetencí.
ROZVOJ DIGITÁLNÍCH KOMPETENCÍ V MŠ – PRAKTICKY
- Děti pomocí hlasového vyhledávání najdou obrázky
- Na vycházce pomocí aplikace v mobilu určí druhy rostlin nebo živočichů
- Pomocí „digi pomůcek“ rozvíjí logické myšlení, prostorovou orientaci
- Díky QR kódům získají nové poznatky
Digitální kompetence v předškolním věku
V MŠ zaměřujeme výchovně vzdělávací činnosti také na prohloubení digitálních, informačních a komunikačních technologií. Rychlá transformace se v dnešní době dotýká téměř všech oblastí našeho každodenního života. Ve světle digitalizace je velmi důležité určit, co a jakým způsobem dětem předáme. Tyto nezbytné digitální dovednosti můžeme označit jako „dovednosti 21. století“.
V předškolním věku tím směřujeme především ke:
- komunikaci
- spolupráci
- kritickému myšlení
- řešení problémů
- předávání znalostí
- kreativitě
Digitální simulace umožňuje praktickou experimentální práci, učení a zaměřuje se na prvky, jako je fantazie, zvědavost, výzva a motivace k interakci s dětmi, což následně stimuluje a zvyšuje vzájemnou komunikaci.
pomůcky v MŠ
- Robotické a programovatelné digitální učební pomůcky
- Digitální mikroskop Levenhuk Discover"y Artisan se zabudovanou LCD obrazovkou /badatelská
technika/
- Interaktivní mluvící dětské knihy s Elektronickou Albi tužkou
- Frotážové sady se zvukovými QR kódy
- Naučné sady s QR kódy