digitalizace

DIGITÁLNÍ KOMPETENCE

 

Projekt šablony: digitální kompetence v MŠ

V rámci šablon byla získána finanční dotace, jejíž účelem bylo pořízení digitálních učebních pomůcek využitelných pro rozvoj informatického myšlení dětí a jejich digitálních kompetencí.

 

ROZVOJ DIGITÁLNÍCH KOMPETENCÍ V MŠ – PRAKTICKY

  • Děti pomocí hlasového vyhledávání najdou obrázky
  • Na vycházce pomocí aplikace v mobilu určí druhy rostlin nebo živočichů
  • Pomocí „digi pomůcek“ rozvíjí logické myšlení, prostorovou orientaci
  • Díky QR kódům získají nové poznatky

 

Digitální kompetence v předškolním věku

 

V MŠ zaměřujeme výchovně vzdělávací činnosti také na prohloubení digitálních, informačních        a komunikačních technologií. Rychlá transformace se v dnešní době dotýká téměř všech oblastí našeho každodenního života. Ve světle digitalizace je velmi důležité určit, co a jakým způsobem dětem předáme. Tyto nezbytné digitální dovednosti můžeme označit jako „dovednosti 21. století“.

V předškolním věku tím směřujeme především ke:

  • komunikaci
  • spolupráci
  • kritickému myšlení
  • řešení problémů
  • předávání znalostí
  • kreativitě

Digitální simulace umožňuje praktickou experimentální práci, učení a zaměřuje se na prvky, jako je fantazie, zvědavost, výzva a motivace k interakci s dětmi, což následně stimuluje a zvyšuje vzájemnou komunikaci.

pomůcky v MŠ

- Robotické  a programovatelné digitální učební pomůcky

- Digitální mikroskop Levenhuk Discover"y Artisan se zabudovanou LCD obrazovkou /badatelská  

  technika/

- Interaktivní mluvící dětské knihy s Elektronickou Albi tužkou 

- Frotážové sady se zvukovými QR kódy

- Naučné sady s QR kódy